رواية عشق الفهد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم شيماء ناصر


#عشق_الفهد


32💜


اسلام بيهدي فهد: امسحها فيا هي اكيد متقصدش الكلام ده.... نور خلاص قولت 


نور قعدت مكانها وسكتت..... 


فهد ساب الاكل وطلع علي فوق... 


مروان بتنهيده: عجبك كدا 


في جناح فهد 






عشق كانت قاعده في البلكونه متضايقه سمعت الباب اتفتح ... 


فهد: متزعليش اختي اكيد متقصدش هي طيبه جدا وهتحبك ان شاءلله 


عشق: انا مش متضايقه منها انا متضايقه من بابا مسبنيش اكمل تعليمي ولا حتي عملي فرح زي اي بنت وخلاني افرح 


شدها فهد لحضنة: بس كدا انا بق هعملك كل الي نفسك فيه 


عشق: المدرسه قربت 


فهد باس جبنها: مفيش مدرسه في الوقت ده 


عشق باستغراب: لي انت الي شجعتني علشان اروح وقولت انك هتعمل الي نفسي فيه 


فهد:وانا عند كلامي بس مينفعش دلوقتي انتي حامل هتهتمي بنفسك ولا بي دروسك 


عشق: عشان خاطري خليني اروح هي سنة وهتخرج عشان هروح الجامعه متخلنيش اعيد السنة دي ....اوعدك هخلي بالي علي نفسي وهسمع الكلام 


فهد باستسلام: وانا موافق بس بشرط هبعت معاكي حد يخلي عينه عليكي ومفيش دروس هي مدرسه وبس 


عشق: اوكي وانا موافقه بس هتجبلي مدرس خصوصي اتفقنا 


فهد: اتفقنا 


بتخبط منة علي الباب.... 


فهد: ادخل


منة دخلت وهي شايله صنية الفطار: الاكل يابيه 


فهد: تمام حطيه هنا واخرجي.... 


دخل حازم: حلوه الهدية ياخالو 


فهد شاله:كل يوم هجبلك هدية ياقلب خالو 


عشق شايفه الحب الي ما بين حازم وفهد وقد اي هما حلوين مع بعض... 


حازم ببرائه: انتي طنط عشق 


عشق: اه ياحبيبي 


حازم بهمس لي فهد:دي حلوه قوي ياخالو


فهد بابتسامة جانبيه وهمس:لو مكنتش ابن اختي انا كنت كلتك  


عشق باستغراب وضم لحواجبها: انتوا بتهمسو لبعض لي؟بتقولو اي! 


فهد: ولا حاجه ياحبيبتي يلا عشان نفطر 


قعد فهد علي الطربيزه الي في البلكونه وعشق حطت الاكل... وحازم قعد علي رجل فهد وبياكلو 


في الاوضة اتكمل اسلام بنبرة ضيق... 

اي يانور الكلام الي قولتيه دي انا عمري ما شوفتك بتتكلمي مع اخوكي بالطريقه دي 


نور بزعل: مش قصدي اني اقوله كدا ولا اني ابوظ سعادته هو فعلا شكله مبسوط معاها لما كان نازل علي السلم وجاي يسلم عليا شوفت لمعت عيونه وهو بيبص ليها 


اسلام: بجد انا مش فاهمك اومال اي الي حكتيه تحت ده


نور: انا كنت بتاكد انه فعلا بيحبها مش بيتسلا بيها وهي فعلا صغيره يااسلام حور قالت كلام عكس الي شوفته تمامآ ملت عقلي بكلام والواقع عكس كده


اسلام قعد وشد نور جنبة: احنا جينا هنا هنقعد فتره لحد ما نشوف ابن فهد وبعدين هنرجع ممكن ميبقاش فيه مشاكل  ومتتكلميش مع حور تاني هي خلاص ملهاش اي صله بالبيت ده ولا بصحابه


نور بابتسامة: بس كدا حاضر ياحبيبي 


اسلام بمكر: وبعدين انا متضايق منك 


نور: لي ياحبيبي انا خلاص قولت مش هعمل مشاكل طب خلاص مش هكلم حور تاني 


اسلام: لا انا متضايق من حاجه تانيه... ولف ايده حولين وسطها واكمل.... الواد حازم ده صعبان عليا معندوش اخوات يلعبو معاه 


نور باستغراب: هو اشتكالك يعني ولا اي وبعدين وسع كدا عشان افضي شنط السفر


اسلام: لا طبعا انا ما صدقت اننا لوحدنا مبقتش عارف اتكلم معاكي كلمتين علي بعض لأما بتهتمي بحازم او بشغلك طب وانا الغلبان المسكين 


نور بضحكه محبوبه لقلب اسلام: غلبان هااا 


اسلام بمشاكسه: قوي تحبي اوريكي ووووو







في المستشفى 💜

سارة بصت لي يوسف بتوتر ورجعت بصت للظابط ......... قدام حضرتك بتقول انها مش في البيت ولا لقينها تبق احساسي بيقوا ان هي فعلا الي عملت كدا وهربت والشخص الي جه بليل ده يبق بيساعدها 


الضابظ: احنا مش بنمشي ورايا الاحاسيس قدام مفيش اي دليل يثبت انها السبب احنا بندور عليها وانا هروح دلوقتي اراجع كمرات المراقبه..... 

مشي الظابط مع واحد من العساكر وفضل اتنين علي باب اوضة سيد سارة قعدت علي الكرسي الي قدام الاوضه وحطت اديها علي راسها........ 


عايزين يق*تلوه يايوسف مكفهمش الي حصل حسبي الله ونعم الوكيل فيهم ربنا ينتقم منهم 


يوسف: حاولي تهدي ومتتعبيش نفسك في التفكير ان شاءلله كمرات المراقبه تكون جابت وش ابن الكل*ب ده


لسه بتبص ليوسف الي واقف جنبها شافت نورهان جاية عليهم ساره قامت واتهجمت عليها ومسكتها من هدومها 


ساره بغضب:عملتيييي كدا لي حرام عليكي ابويا عمره ما زعلك ولا جه عليكي في حاجه لي كداااااا 


يوسف بيشد ساره والعسكري بيحوشهم من بعض... 

يوسف: سبيها ياساره 


ساره بعياط: ابدا مش سيباكي غير وانتي في السج*ن واحده زيك متنفعش تفضل عايشه بعد الي عملته ده انتي طنتك ايييي 


نورهان بتمثيل العياط والزعل: انتي مجنونه وسعي كدا سبيني قت*ل اي الي بتتكلمي عنه انا معملتش حاجه


العسكري: حضرت الظابط الحق الخناقه الي بره


يوسف: اسمعي الكلام وسبيها يابنتي 


ساره ماسك في رقبتها باحكام وعيونها احمرت من العياط...... ابويا عملك ايييي انطقييي عملك اييي عشان تعملي فيه كدا 


جه الظابط وفض الخناقه...... 

نورهان حتت اديها علي رقبتها وبتاخد نفسها..... 


الظابط بص عليها من فوق لتحت: لو سمحتي يامدام اهدي.....وانتي مين؟! 


نورهان: انا مرات سيد يابيه 


الظابط باستجواب: وانتي كنتي فين كل ده وجوزك في المستشفى


نورهان بعياط وانهيار: معرفش الي حصله انا كنت بايته عند اختي 


الظابط: انتي المتهمه الوحيده..... 


نورهان بصدمة: م متهمة اي ياباشا انا معملتش حاجه 


الظابط: الكلام ده تقوليه في القسم هتيجي معانا ناخد اقوالك وانتوا كمان..... خدوها علي البوكس يلا.... وبص للعسكري وانت مفيش مخلوق يهوب نحية الاوضه دي غير الدكتور والممرضه فاهم 


العسكري: تمام يافندم 


نورهان بارتباك: اسمعني بس انا معملتش حاجه وكنت بايته عند اختي انا معملتش حاجه والله يابيه.... 


سارة:انا هروح وراهم وانت روح علي الشغل 


يوسف: سيبك من الشغل دلوقتي مش هيطير بس اي الي عملتيه ده ده انا خوفت منك ياوحش 


ساره غصب عنها ضحكت.... يوسف وقتها حس انه اول مره يحب فعلا ومبسوط بوجود ساره معاه..... مسك اديها احنا هنروح وراهم انا مش هسيبك لوحدك في الوقت ده 


صحي مراد متاخر وراح ياخد دش.... لبس وخرج من اوضة وشم ريحه اكل مليه البيت ابتسام وفي باله انه امه جت تشوفه وخرج علي بره بسرعه


مراد بابتسامه: ماما....لكن ابتسامته اختفت..... احم انتي بتعملي اي 


شهد:واخيرا صحيت تعال اتغداء 


مراد برفع حاجب: انتي الي عامله كل الاكل ده! 


شهد: ايوا اتفضل اقعد وكل وقولي رايك 


مراد شد كرسي السفره وقعد... ياكل وبدهشة افتكر اكل امه... مراد في سره.. ايوا هي نفس الريحه والطعم انا متاكد معقول ماما جت هنا فعلا..... 


شهد: اكلي عجبك 


مراد:مين الي علمك تعملي الاكل 


شهد:اتعلمت من الشيف الي في الملجا كنت بقف اساعده في الاكل 


مراد: طب اي هتفضلي واقفه علي راسي كدا اقعدي كلي 


شهد: حاضر..... 


حور رنت علي نور : برن عليكي بقالي كتير فينك كدا... عملتي اي احكيلي 


نور: حور انا اديت كلمه لي جوزي اني مكلمكيش تاني وعاوزه اقولك انتي كدابه ومفيش اي حاجه من الي قولتهالي اخويا مبسوط ياحور اذا كان معاكي او مع غيرك هو مبسوط وده المهم وفرحان بابنه الي جاي في السكه وانا مش هخرب عليه 


حور بعصبيه: انتي قولتي هتقفي جنبي 


نور: قولت علي اساس الكلام الي قولتيه بتحرضيني علي اخويا... بصي انتي صحبتي وزي اختي بس كفايه كدا اخويا ملكيش دعوه بيه 


حور: اي الي بتقوليه ده معقول هتتخلي عنه هي خربت بيتي مبسوطه ليها 


نور: حور انتي بتزعقي لي بيتك الي بتتكلمي عليه ده انتي الي خربتيه بايدك ف لو سمحتي كفايه سلام...... 


حور بغضب: استنييي الو الوووو..... طز فيكي وانا الي قولت ان مشاكلي هتهمك المفروض معتمدش علي حد انا هتصرف بنفسي ويا انا ياانتو... 







في القسم💜

نورهان واقفه قدام مكتب الظابط مستنيه دورها في الاستجواب .... انا خايفه لي كدا امسكي نفسك اهدي انتي متعرفيش حاجه ومش انتي السبب ايوا ايوا مش انا.. 


خرجت ساره من اوضت الظابط والعسكري نده علي نورهان تدخل.... 

نورهان جسمها اتنفض لما سمعت اسمها بيتقال دخلت لي مكتب الظابط وقلبها كانه هيخرج من جسمها من كتر الخوف والتوتر 

قالت بارتباك باين في صوتها... 

انا مش فاهمه انا بعمل اي هنا قولت لحضرتك اني عرفت من جارتي وانا طالعه شقتي بالي حصل لجوزي 


الظابط: شيفاني عبيط قدامك عشان اصدق كلام العيال ده احنا دورنا عند قرايبك واي حد انتي ليكي صله بيه وكلهم نفس الكلام مرحتيش عند حد في خليكي ضوهري في الكلام واعترفي بعملتك


نورهان: هعترف بحاجه معملتهاش لي يابيه


الظابط: بس صاحبك اعترف عليك لما مسكناه وقال انك السبب معني كدا انك هتشيلي الليله كلها لوحدك 


نورهان بعياط وخوف: ووالله االعظيم انا معملتش حاجه انا مضربتوش علي راسه واحيات ربنا هو الي عمل كدا..... و 


الظابط: ما تنطقي يابنت***** 


نورهان بانهيار:هحكيلك علي كل حاجه بس متحبسنيش والنبي.... وووو


يتبع....


            الفصل الثالث والثلاثون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×